in klas L2

Algemeen 2 (2)

ik ben juf Evelien.

Al enkele jaren kan ik mij klasjuf van het tweede leerjaar noemen. Ik ben een vrolijke juf waarbij de kinderen zeker zichzelf mogen zijn. Je goed voelen op school en in onze klas vind ik dan ook heel belangrijk. Vol enthousiasme en met het nodige geduld probeer ik elk jaar om het beste uit elk kind naar boven te halen.  En elk jaar opnieuw ben ik verbaasd hoe hard de kinderen groeien doorheen het jaar.

Wat leren we in het tweede leerjaar?

• In het tweede leerjaar rekenen we al tot 100. Ook gaan we aan de slag met de maal- en deeltafels.
  • Woorden juist schrijven is ook heel belangrijk, we leren om goede zinnen te maken en hoofdletters te schrijven en te gebruiken.
  • In het tweede leerjaar wordt er ook veel gelezen.
  • Meer en meer leren we hier ook al om meer zelfstandig te werken.

Naast al dit harde werk is er natuurlijk ook nog plaats om te knutselen en te spelen maar ook voor muziek, dans, drama en nog veel meer…

Neem een kijkje in de
wereld van klas L2

Lees onze blog

20 december 2023

Volle maantocht

Op zaterdag 27 januari, als de duisternis valt, trekken we met een zaklamp richting het bos. Onderweg zijn er allerlei opdrachten die de kinderen mogen uitvoeren en wie weet komen ze hier of daar wel een echt magisch wezen tegen... De wandeling (lengte 4,5 km) vertrekt tussen 16 en 19 uur op de speelplaats van onze school. Elke wandelaar krijgt onderweg een tasje soep.
26 september 2023

Gezinsbingo

Op 14 oktober organiseert de ouderraad een bingo voor jong en oud waar mooie kinderprijzen te winnen zijn! De eerste nummers worden vanaf 17u getrokken (later aansluiten kan). De finaleronde zal omstreeks 19u plaatsvinden en nadien start de kinderfuif. Gans de avond zal er zowel drank als kleine versnaperingen geserveerd worden. Inschrijven is niet verplicht, maar het maakt de voorbereiding een stuk makkelijker