in klas L6

Algemeen 6

ik ben meester Stijn.

Mijn belangrijkste taak is bezield lesgeven, niet alleen binnen de schoolmuren en -uren, maar vooral  ook als het leren zich aandient. Lesgeven zie ik als het creëren van een vrije ruimte waar er plaats is voor (kritisch) denken, waarheid, wijsheid en humor, alsook  het terugvallen op de natuur en de natuur van de dingen, vanuit een soms eigengereide zienswijze met oog voor een aangename en positieve klasgeest.

Wat leren we in het zesde leerjaar?

In het zesde leerjaar worden wij creatieve, Franse briefschrijvers en doen een uitwisseling met een Waalse school. We hebben oog voor taalhygiëne, helpen elkaar groeien, verruimen ons blikveld op de wereld, leren over ruimtefiguren en ontplooien onze talenten. En bovenal … groeien we in onze mens-wording.

Neem een kijkje in de
wereld van klas L6

Lees onze blog

20 december 2023

Volle maantocht

Op zaterdag 27 januari, als de duisternis valt, trekken we met een zaklamp richting het bos. Onderweg zijn er allerlei opdrachten die de kinderen mogen uitvoeren en wie weet komen ze hier of daar wel een echt magisch wezen tegen... De wandeling (lengte 4,5 km) vertrekt tussen 16 en 19 uur op de speelplaats van onze school. Elke wandelaar krijgt onderweg een tasje soep.
26 september 2023

Gezinsbingo

Op 14 oktober organiseert de ouderraad een bingo voor jong en oud waar mooie kinderprijzen te winnen zijn! De eerste nummers worden vanaf 17u getrokken (later aansluiten kan). De finaleronde zal omstreeks 19u plaatsvinden en nadien start de kinderfuif. Gans de avond zal er zowel drank als kleine versnaperingen geserveerd worden. Inschrijven is niet verplicht, maar het maakt de voorbereiding een stuk makkelijker